Jak zacząć ćwiczyć

1.Jak mogę zapisać się na zajęcia Tai Chi?
Aby ułatwić Ci decyzję o rozpoczęciu praktyki Tai Chi w naszej szkole przyjęliśmy zasadę, że pierwszy trening jest bezpłatny. Wystarczy zgłosić się 10 minut przed rozpoczęciem zajęć do instruktora i poinformować, że jesteś pierwszy raz. Przyjdź, poćwicz z nami, sprawdź czy ta forma pracy z ciałem jest dla Ciebie, a decyzję o zapisaniu się na zajęcia możesz podjąć później. Grupy początkujące tworzymy dwa razy w roku – w połowie września oraz na przełomie styczeń/luty. Do nowej grupy dołączyć można przez około 1,5 do 2 miesięcy. Im dłuższy czas od momentu rozpoczęcia pierwszych zajęć tym może być Ci trudniej, ale często osoby z wcześniejszym doświadczeniem w innych szkołach lub dużą świadomością własnego ciała świetnie radzą sobie i po dłuższym czasie.
Nie przegap terminu rozpoczęcia zajęć w grupie początkującej – zapisz się do naszego newslettera.

2. Jak przygotować się do zajęć?

Zabierz ze sobą wygodny, niekrepujący ruchów strój. Zegarek i biżuterię najlepiej zostaw w domu. Obuwie powinno być miękkie, wygodne i na płaskiej podeszwie.
Przed rozpoczęciem zajęć poinformuj instruktora jeśli jesteś pierwszy raz, jeśli jesteś w ciąży, a także o wszelkich problemach zdrowotnych.

3. Ile razy w tygodniu powinienem trenować?
Tai Chi można ćwiczyć bez ograniczeń pod warunkiem, że sprawia przyjemność i nie prowadzi do wypalenia. W naszej szkole treningi odbywają się dwa razy w tygodniu (poniedziałek, piątek). Jest to optymalna ilość zajęć tygodniowo z grupą. Jedne zajęcia tygodniowo również będą wystarczające pod warunkiem, że ćwiczyć będziesz także w domu.

4. Czy Taiji mogą ćwiczyć dzieci?
W naszej szkole prowadzimy zajęcia dostosowane do osób dorosłych, ale jesteśmy otwarci jeżeli chcesz zabrać dziecko na własny trening. Może się jednak zdarzyć, że ze względu na wolne tempo w tai chi będzie się ono nudzić. Zajęcia dostosowane do dzieci prowadzone są bardziej dynamicznie oraz wykorzystują dodatkowe intensywne ćwiczenia z innych dziedzin, np. gimnastyki.

5. Czy są jakieś ograniczenia wiekowe?
Taiji nadaje się dla każdego. W naszej szkole ćwiczy młodzież, ludzie dorośli i starsi. Taiji na każdym etapie może przynieść wiele korzyści. Młodzież oraz dorośli często kierują się możliwością rozwoju osobistego, umiejętności koncentracji, uważności, odprężeniem umysłu i ciała, a także wzmacnianiem i oczyszczaniem organizmu. Ludzie starsi dodatkowo zwracają uwagę na aspekty lecznicze i łagodzące różnego rodzaju dolegliwości.

6. Czy są przeciwwskazania zdrowotne?
Nie ma określonych przeciwwskazań zdrowotnych. Tajji jest to niezwykle skuteczna terapia w leczeniu różnego rodzaju urazów i chronicznych schorzeń zarówno fizycznych jak i emocjonalnych. Dlatego regularna praktyka często jest zalecana przez lekarzy, rehabilitantów czy psychoterapeutów. Niemniej jednak jeżeli pozostajesz pod stałym nadzorem lekarza poinformuj go o chęci wzięcia udziału w zajęciach. W indywidualnych przypadkach może okazać się, że nie jest to najwłaściwszy moment na rozpoczęcie praktyki. Pamiętaj także, aby o wszelkich problemach zdrowotnych poinformować instruktora przed rozpoczęciem zajęć. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów podczas treningu przerwij ćwiczenie i zgłoś się do prowadzącego zajęcia.

7. Czy zajęcia prowadzone są również w wakacje?
W naszej szkole zajęcia odbywają się od połowy września do końca czerwca. W okresie wakacyjnym nie prowadzimy regularnych treningów. W tym czasie zapraszamy wszystkich do udziału w letnim obozie, który z każdym rokiem cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dodatkowo zachęcamy do udziału w wakacyjnych, bezpłatnych spotkaniach prowadzonych przez zaawansowanych uczniów naszej szkoły. Letnie zajęcia odbywają się na świeżym powietrzu w kilku parkach na terenie Łodzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.